១.
អ្វីទៅ Algorithm ដែលត្រូវបានបកស្រាយលើចំណុចធំទាំង៦?
២.
ចូរធ្វើការពន្យល់ពីអត្ថន័យដែលថា Good Programs ?
៣.
អ្វីទៅជា Flowchart ដែលត្រូវបានប្រើជាជំនួយក្នុងការសរសេរកម្មវិធីគណនា
(គូររូបបញ្ជាក់)?
៤.
អ្វីទៅជា Big-Oh Notation?
៥.
ហេតុអ្វីបានជា Array ត្រូវបានរាប់បញ្ចូលក្នុងចំណាត់ថ្នាក់នៃ Data Structure,
ពន្យល់?
ចម្លើយ
១/. ១. Algorithm គឺជាវិធីសាស្រ្ដនៃការដោះស្រាយបញ្ហានៅលើ Computer
ដែលប្រើប្រាស់ រូបមន្តសមីការក្នុងការអនុវត្ត។
២. Algorithm ភាគច្រើនត្រូវបានប្រើជាចាំបាច់ក្នុងការរៀបចំឲ្យមានដំណើរការ
data in the computation ។ ទាំងនេះជាដំណើរនៃការបង្ករឲ្យមានជា objects ដែលហៅថា
data structure ហើយវាក៏ជាcentral objects of study in computer science ។
៣. Computer ជាជំនួយមួយដ៍ប្រសើរក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា,
ករណីមានបញ្ហាតូចក្ដី ធំក្ដី តម្រូវឲ្យមានការឈានឲ្យដល់ នៅការ solves the problem correctly ។ ដូច្នេះក៏តម្រូវធ្វើយ៉ាងណាឲ្យមានលក្ខណៈរហ័ស រស់រវើក
ដោយបែងចែកមេតូត use time or space as
efficiently as possible។
៤.
ក្នុងការធ្វើដំណោះស្រាយបញ្ហាធំៗ ត្រូវមានការប្រុងប្រយ័ត្ន លើប្រសិទ្ធភាពនៃ process of solving => to be developed computer
program ដែលត្រូវតែយល់ដឹងឲ្យច្បាស់
និងកំណត់អត្ថន័យ problem to be solved
=> managing its complexity និងបំបែកធាតុជាបំណែកតូចៗ
ដែលអាចឲ្យមានការងាយស្រួយក្នុងការអនុវត្តន៍។
៥. Computer systems គឺជាង្នករួមចំណែកមួយក្នុង program => មានការផ្លាស់ប្ដូរវិធី សាស្រ្ដ computing environments (HW & SW) ដើម្បីសម្រេចបានជោគជ័យល្អនៃបញ្ហា (make our solutions more portable and longer lasting)។
៦. ការជ្រើសរើស best algorithm សម្រាប់ផ្នែកណាមួយនៃការងារ
អាចផ្ដល់ទង្វើបានជា complicated
process ឬក៏ជា sophisticated mathematical analysis => លក្ខណៈការសិសក្សាបែបនេះ ហៅថា analysis of algorithms (ការសិក្សាវិភាគលើ performance ព្រមនឹង experiences, to comparative performance of the methods)
២/. ដើម្បីឲ្យ program មួយទៅជា good program
យើងត្រូវ៖
-
Run correctly
-
Run efficiently
(running time, space used)
-
Be easy to read
and understand
-
Be easy to debug
and
-
Be easy to
modify
សរុបមក program មួយដែលមាន running time ល្អប្រសើរ ជាទូទៅ
ត្រូវបានគេប្រើប្រាស់ក្នុង data structure
& algorithm។ ដូច្នេះ good program សំខាន់បំផុតគឺ
running time។
៣/. Flowchart គឺជាវិធីសាស្រ្ដមួយនៃការដោះស្រាយបញ្ហាធំៗ
របស់ algorithm ហើយ Flowchart ត្រូវបានបែងចែកជា ៤
ដំណាក់កាលទៀតដូចជា៖
Sequential Reputation
Selection Combination
(1+2+3)
៤/. Big-Oh notation គឺជាគោលការណ៍ដែលបំបែកអនុគមន៍១
ទៅអនុគមន៍១ផ្សេងទៀត ដោយធ្វើ ការវិភាគលើ Algorithm។ យើងប្រើ Big-Oh notation ដើម្បី៖
-
កំណត់ពីកំហុសឆ្គងដែលកើតមានឡើង
ពេលដែលយើងភ្លេចផ្នែកតូចណាមួយនៃរូបមន្តគណិវិទ្យា
-
កំណត់ពីកំហុសឆ្គងដែលកើតមានឡើង
ពេលដែលយើងកាត់ចោលផ្នែកតូច១ នៃ program ដើម្បីធ្វើ ការវិភាគទៅលើវា។
-
កំណត់ពីកំហុសឆ្គងដែលកើតមានឡើង
ពេលដែលយើងភ្លេចផ្នែកតូចណាមួយនៃរូបមន្តគណិវិទ្យា
-
អនុញ្ញាតឲ្យយើងធ្វើចំណាត់ថ្នាក់
Algorithm ទៅតាមលំដាប់ខ្ពស់នៃ running time របស់ពួកវា។
-
ជាទូទៅ
លទ្ធនៃការវិភាគតាមបែបគណិតវិទ្យា គឺមិនពិតទាំងស្រុងនោះទេ ប៉ុន្ដែវាហាក់ដូចជា
ជាក់ លាក់បន្តិចក្នុងវិភាគតាមបែបបច្ចេកទេស។
-
អនុញ្ញាត្តឲ្យយើងរក្សាទុកនូវ
leading term ពេលដែលយើងកាត់ term តូចណាមួយចេញ
៦/. Array គឺជាការគ្រប់គ្រង
និងផ្ទុកទិន្នន័យបន្តបន្ទាប់គ្នា ហើយបានជាគេរាប់បញ្ចូល array ទៅក្នុង ចំណាត់ថ្នាក់របស់
data structure ព្រោះ
- មូលដ្ឋានគ្រិះចម្បងរបស់
data structure គឺជា array
- Array ជាចំនួនថេរនៃ data items ដែលត្រូវ store
បន្តបន្ទាប់គ្នា ហើយអាច accessible by an
index
-
លក្ខណៈពិសេសចម្បងនៃ
array គឺថា បើ
index ត្រូវបានស្គាល់
នោះ item ដ៏ទៃទៀតនឹង accessed in constant time.
- ទំហំនៃ array ត្រូវតែស្គាល់ជាមុន
ដើម្បីអាចប្រកាសទំហំរបស់វានៅពេល execution time
-
Array ជាមូលដ្ឋានគ្រិះនៃ data structures ដែលមានទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ជាមួយនឹង memory system នៅក្នុង
computer.
- Array &
memory ធ្វើការឆ្លើយឆ្លងគ្នានៅក្នុង
array indices.
No comments:
Post a Comment